maandag 9 mei 2016

Vooruit denken

Het is een mooie eigenschap denk ik, goed plannen en vooruit denken. Weet je dat je morgen een lange rit moet maken en vroeg op moet, dan is het handig om de dag van te voren de tank al vast vol te gooien en de kleding klaar te leggen die je wilt dragen. Of je brood te smeren.  En je papieren bijeen te rapen. Bij de gemeente heb ik wel eens het idee dat dit vooruit denken niet ieders beste eigenschap is.

Want waarom moeten nu net met Lemmer Ahoy en Hemelvaart de helft van de parkeerplekken verdwijnen? Zo’n beetje de drukste tijd van het jaar en daar denken ze gewoon, ach waarom niet, haal uit die plekken en maak er een zandbak van. Bij het strand hoeft niemand te parkeren, er is immers alleen maar zeilen waar hele volksstammen naartoe komen. Met de auto ja, want als je elders woont, is lopen vaak niet een optie. Bij de Spar staat ook alleen de kermis maar, dus ook geen probleem.

Een bende op de begraafplaats

Maar ook bij de afdeling die over het afval gaat was niet zo goed nagedacht. Toen ik op Moederdag een bloemetje wilde brengen naar het graf, bleek het daar een bende van jewelste. Overvolle prullenbakken, bulten troep naast die bakken. Ook overleden moeders of misschien juist wel moeders die niet meer bij ons zijn, hebben recht op een fatsoenlijke omgeving. Zeker op Moederdag. Toen ik een klacht ging indienen zeiden ze dat het waarschijnlijk kwam omdat het Lemmer Ahoy was. Hee, dacht ik dus ze weten toch dat het Lemmer Ahoy is. Maar Moederdag waren ze volgens de dame achter de balie waarschijnlijk vergeten.   Kan gebeuren zei ze. Nee, dacht ik dat kan niet gebeuren. Niet als je een goede planning hebt en je bedenkt dat een begraafplaats voor veel mensen erg belangrijk is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten