vrijdag 2 januari 2015

Pestkoppen in een modern jasje - bijna als catfish

Catfish: Ik kijk er regelmatig naar en verbaas me er dan over. Mensen die online een relatie aangaan, denken dat dit een echte relatie is en er dan via een tv programma achter komen dat de persoon in kwestie heel iemand anders is.

Liefde via het internet
Persoonlijk geloof ik er niet zo in dat ik de liefde op die manier zou kunnen vinden en ik heb me er dan ook nooit aan gewaagd. Maar het bestaat, dat daten via internet of social media en daar is verder natuurlijk ook niets op tegen. Tenzij mensen zich dus als anderen voordoen en er mensen gekwetst worden. En geheid dat dit gebeurt als je voor de gek wordt gehouden door iemand. Of nog erger, als je liefde zich voordoet als die en die en dan gewoon een ordinaire oplichter blijkt te zijn die alleen maar op je centen uit is.

Oplichters die zich voordoen als geschikte liefdeskandidaat
Vorige week nog zag ik bij Dr. Phil een mevrouw die haar hele hebben en houwen had gegeven aan een vent waar ze alleen maar online contact mee had gehad. Ik zat op mijn fietsje in de sportschool en zag het hoofdschuddend aan. En nu zijn we een week verder en besef ik nog niet wat me zelf is gebeurd.

Mijn profielfoto staat op iemand anders'profiel
Mijn profielfoto is door een of andere idioot namelijk gekaapt en mijn vriendje krijgt van die persoon in kwestie de meest vreemde berichten. Wie er achter zit, kunnen we niet achterhalen. En dat is uiterst irritant. Sterker nog, ik krijg er moordneigingen van. Gelukkig is vriendje een goede ICT-er en heeft hij er inmiddels voor gezorgd dat het nieuw aangemaakte profiel met mijn gestolen foto inmiddels is verdwenen van het internet. En heb ik Facebook inmiddels geïnformeerd wat er aan de hand is.

Account gehackt
Overigens is twee dagen later weer geprobeerd om mijn account te hacken en ook die van een aantal vrienden van me. Facebook liet dat wel direct weten zodat we konden ingrijpen, maar het blijft naar en eng dat mensen niets anders te doen hebben dan ons dwars te zitten.
Hier gaat het blijkbaar om iemand die ons samen dwars wil zitten. Maar het kan ook anders. Misschien zijn er wel talloze onbekenden die ook mijn foto of die van lief op hun profiel hebben staan. Of die van u als lezer. En dat is maar mooi eng allemaal. Maar het zijn gewoon pestkoppen. Maar dan in een modern jasje.


Frisse start 2015

Geen opmerkingen:

Een reactie posten