vrijdag 9 december 2011

Een stille aanbidder?




Eens in het jaar ben je toch echt jarig. Dus ook ik. Nu ben ik op een wat vreemde dag jarig. Al 48 jaar vier ik mijn geboortedag op de dag na Sinterklaas. Ik ben in goed gezelschap, want ook mijn schoonzusje is dan jarig.

En mijn jeugdvriendinnetje. Wij kwamen beide 48 jaar geleden in dezelfde straat, op bijna hetzelfde moment en dus ook in hetzelfde jaar ter wereld. En trakteerden dus altijd samen en sturen elkaar nu elk jaar op die dag een berichtje.

De afgelopen 6 jaar vond ik eigenlijk niet zo veel aan mijn verjaardag. Ik sloeg hem liever over. Het overlijden van mijn ouders, het overlijden van mijn beste vriendin en toen het overlijden van de vader van mijn beste vriendin, van mij mochten ze hem hebben die dag. Maar dit jaar dacht ik, ik kan zo toch ook niet doorgaan. Met niet te leven! Dus nu vier ik deze hele week mijn verjaardag. Mijn schoonzusje hield het een dag later dus kon ik het op de dag zelf mooi vieren.

Niets mooier vind ik dan om te eten en te drinken op je verjaardag. Dus gingen we eten en drinken bij een Indonesisch restaurant in Sneek. Heerlijk, allemaal verschillende gerechten op tafel. Iedereen drentelde wat rond die bakjes en schepte hier en daar wat op. We dronken er een pro secco bij of een ander drankje voor de BOBS. Ik kan niet anders zeggen dan dat het een prachtige dag was. En vanmiddag ga ik met een andere vriendin heerlijk naar Elburg en gaan we ons daar laten verwennen door de plaatselijke Italiaan. Maar eerst even shoppen natuurlijk. En over twee weken, dan ga ik het met een oud-collega nog even stilletjes over doen. Ik ben dus echt jarig!

Maar toen ik terug kwam van onze schranspartij vond ik op de deurmat een bos bloemen. Ik had mijn handen vol aan allerlei cadeaus en moest later terug om de bloemen op te halen. Ze lagen er zomaar. Eenmaal binnen graaide ik naar een kaartje. Maar er zat geen kaartje aan. Ik heb het hele bloemstuk opengehaald, maar nu weet ik nog steeds niet van wie die bloemen zijn. Mijn tante opperde dat ik misschien wel een aanbidder heb. Het is dan wel een hele stille, want zo schiet het in ieder geval niet op met die liefde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten