donderdag 27 januari 2011

Ik wil een vriend als Will


Het is een feest, elke avond weer. Kijken naar Will en Grace. Het duo dat samenwoont. Hij homo, zij hetero. Beide altijd op zoek naar een geliefde van het mannelijke geslacht, maar altijd dikke vrienden. Terwijl ik met een bord op schoot zit, bedenk ik dat ik ook zo’n vriend als Will zou willen. Gewoon lekker met zo’n vent die eigenlijk je beste vriendin is. Die meegaat kleren uitzoeken, die jou beter kan opmaken dan je dat zelf kunt doen. Die het huis schoner houdt dan jij. Natuurlijk zijn dat stereotypen en is niet elke homo zoals Will. Dat begrijp ik ook. Maar ik wil ook wel een extravagante homo als vriend. Waarmee ik weekend na weekend de duistere straten mee afstruin op zoek naar het laatste feest en de laatste uitspatting. Waarmee ik naar Ibiza kan vliegen en daar de gaten in de nacht kan dansen. Voor wie niets te vreemd is en alles leuk. Wat ik in Thailand ook helemaal geweeeldig vond waren de vrouwen die eigenlijk mannen waren. Of waren geweest. In de shows leken het echt dames en ik kon niet anders dan vol bewondering kijken naar zoveel bijzonderheid. Maar op straat, daar vond ik ze nog het leukst. Gewoon hangend in de kroeg. Waarbij soms hun pruik al op half tien hing of een kledingstuk toch net even te strak zat. Maar dat gaf niet. Het was gewoon geweldig om met deze dames op te trekken omdat ze anders zijn dan anders. Niets doorsnee, apart. In Thailand lijkt het ook heel geaccepteerd dat mannen vrouw worden of in drag gaan. Hier is dat toch nog wel een ander verhaal, maar daardoor wordt het denk ik ook direct veel zwaarder. Als het je omgeving niet uitmaakt wat je bent of hoe je eruit ziet, is het ook gemakkelijker om als vrouw over straat te gaan of ervoor te besluiten om helemaal vrouw te worden denk ik. Maar ik kan er helemaal naast zitten en misschien is het in datzelfde Thailand wel net zo’n taboe. Mijn herinneringen aan de dames zijn in ieder geval fantastisch. Beter dan die aan de pingpongbar waar we toch een uurtje zijn geweest om eens te kijken hoe het er daar toegaat. Ordinaire sekshandel. Meisjes die volledig gedrogeerd leken met een nummertje aan hun broekje zodat de heren toeristen alleen een nummer hoefden te bestellen (hoe bedenk je het, alsof het een ding is) die vervolgens met de vetste en naarste kerels van alles moesten doen. Het was dat ik niet genoeg geld bij me had, maar anders had ik al die meiden de hele avond ingehuurd en ze meegenomen om een drankje te drinken. Het waren er alleen veel te veel om dat te doen. Maar misschien had mijn vriend Will dan wel ingegrepen. Ik wacht op een Friese Will. Met smart.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten