dinsdag 25 januari 2011

Het groene fee uur


Ik heb net een artikel af over het drinken van Absint, ook De Groene Fee genoemd. Mijn eerste Absint dronk ik toen hij net weer legaal was. Natuurlijk met Antje, met wie anders. Maar ook met anderen, want het was een geschenk voor een tuinfeest dat zij een Gerbrand gaven. Prachtige feesten trouwens. De Absint nekte ons, vooral waarschijnlijk omdat we daarvoor al aan de wijn en andere dranken waren geweest. Wel vroegen we elkaar voortdurend of we al hallucineerden. Dat deden we niet, we werden wel steeds dronkener. Ik heb inmiddels uitgevonden waarom Absint de naam kreeg hallucinerend te zijn. Maar heb ook uitgeplozen wat voor prachtig ritueel er werd gegeven aan het drinken er van. Met een lepel met een suikerklontje op een glas, dan daarover ijswater waardoor de kleur veranderde. En daarna eventueel nog suiker of ijswater toevoegen om de smaak te verfijnen. Dat zou wat zijn voor een zonnige dag op een terras in Lemmer. Op gewoon op een leuke avond op mijn eigen balkon. Maar dan wel meer mensen. Maken we het Groene Fee Uur van. Ik moest wel direct aan Antje denken. Wat zou ze zo’n Groene Fee Uur leuk gevonden hebben. Ik zie haar gniffelen en nippen. Prachtig. Dus misschien doe ik het wel: zo’n Groene Fee Uur organiseren. Aanmeldingen bij mij op m.haringsma@planet.nl.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten