woensdag 10 november 2010

Nieuwe sociale media: Twitter en LinkedIn

Sociale media. Het is een modewoord, maar sociale media doen er tegenwoordig toe. In mijn werk zijn sociale media bovendien het middel om geld te verdienen. Want door ze goed in te zetten is bekendheid te genereren en plaatst Google je op een hogere ranking.

Wie niet twittert doet tegenwoordig niet meer mee. Ook LinkedIn is van belang. Maar de meesten van ons doen een dotje op dat gebied en denken het dan wel goed te doen. Ik dacht dat niet en kreeg vandaag samen met 3 anderen een uitgebreide cursus over hoe om te gaan met social media. Er ging een wereld voor me open. Jezelf hoger in de Google ranking krijgen is een kwestie van systematisch te werk gaan, maar ook van op de juiste plaatsen aangeven wat je doet. Door steeds tweets op Twitter te zetten bijvoorbeeld. Maar ook door je profiel goed in te vullen. De kwestie is wel dat je moet kiezen voor een strategie. Jezelf als product inzetten en je eigen naam daarin gebruiken of juist dat wat je doen als product inzetten. In het eerste geval ben jij het die er toe doet, in het tweede geval zijn het in mijn geval de artikelen. En dat weet ik nog niet. Wat ik wel weet is dat ik droom van een leven in vrijheid. Ik wil veel publiceren en doe dat ook met een ijzeren discipline. Omdat het geven van informatie aan mensen van belang is en hen slimmer maakt. Maar ook omdat ik gek op schrijven ben. Over wat ik nu precies wil promoten ben ik nog niet uit. Die strategie ga ik bepalen. Maar nu eerst even nog twitteren. Want dat is zeker 5 keer per dag nodig om meer bekendheid te krijgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten